Οι καταναλωτές, τον τελευταίο καιρό, βρίσκουν όλο και περισσότερα προϊόντα στα σούπερ μάρκετ σε μικρότερες συσκευασίες, τα οποία, ωστόσο, διατηρούν τις ίδιες τιμές. Τη στιγμή που η ακρίβεια μαστίζει τα νοικοκυριά, η «συρρίκνωση του πληθωρισμού», όπως λέγεται, είναι ένα τέχνασμα που εφαρμόζουν όλο και περισσότερες βιομηχανίες για μεγαλύτερο κέρδος.
Οι καταναλωτές βλέπουν ίδιες ή ακριβότερες τιμές, αλλά μικρότερες συσκευασίες. Οι σοκολάτες μικραίνουν, οι συσκευασίες του καφέ είναι πιο ελαφριές, οι δόσεις που αναγράφονται στα κουτιά απορρυπαντικών γίνονται λιγότερες. Σε ένα κυνήγι βασικών προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές, αλλά ικανοποιητικές ποσότητες καταφεύγουν οι καταναλωτές, αφού βλέπουν ότι οι συσκευασίες ειδών πρώτης ανάγκης αντί να μεγαλώνουν, να συρρικνώνονται. Eκτός από το τρικ των μικρότερων ποσοτήτων θα έρθουν αντιμέτωποι και με νέες ανατιμήσεις στα βασικά προϊόντα διατροφής.