Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024
spot_imgspot_imgspot_img

Top 5 This Week

spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων: “Μετά την τραγωδία, ποιός θα πιστοποιήσει ότι η γραμμή είναι ασφαλής;”

«Πριν το ατύχημα κάποιοι έλεγαν είναι ασφαλής γραμμή, έδιναν πιστοποιητικά. Ποιος άνθρωπος σήμερα, ή ποια αρχή θα δώσει πιστοποιητικό ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι ασφαλής;» διερωτήθηκε μιλώντας στο ΕΡΤ NEWS και την εκπομπή “Newsroom” με τη Σταυρούλα Χριστοφιλέα, ο μηχανολόγος, πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, Επαμεινώνδας Μπούρας, αναφορικά με τα λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Ο ίδιος σημείωσε τα εξής:

«Το ότι είναι ανθρώπινος παράγοντας είναι ξεκάθαρο και το έχουν πει όλοι όσοι έχουν επιληφθεί. Είναι δεδομένο ότι έγινε από ένα λάθος του σταθμάρχη.

Να δούμε όμως και τις αιτίες: Επιτρέπεται σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την ΟΣΕ να αλληλογραφούν ότι “φταίτε εσείς και φταίνε οι άλλοι”; Δεν πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι όλοι μαζί για να ξανανοίξει ο σιδηρόδρομος, το βασικότερο μετά από το τραγικό γεγονός που έγινε. Δεν πρέπει να επανέλθει η εμπιστοσύνη στους επιβάτες;»

Ερωτηθείς για την εμπιστοσύνη των πολιτών προς τον σιδηρόδρομο, δεδομένου ότι πολλοί εξ αυτών πλέον φοβούνται στην ιδέα να επιβιβαστούν σε τρένο, ανέφερε:

«Αυτό είναι πιο σοβαρό από ότι ήταν πριν το ατύχημα. Τι εννοώ: Πριν το ατύχημα κάποιοι έλεγαν είναι ασφαλής γραμμή, έδιναν πιστοποιητικά. Ποιος άνθρωπος σήμερα, ή ποια αρχή θα δώσει πιστοποιητικό ότι η σιδηροδρομική γραμμή είναι ασφαλής;

Γι’ αυτό επαναλαμβάνω, πρέπει να σταματήσουν οι παθογένειες. Πρέπει να κάτσουν όλοι οι αρμόδιοι σ’ ένα τραπέζι και να αποφασίσουν αυτή την πιστοποίηση για να ξαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος».

ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ -  Φωτιά στη Μόλα Καλύβα, στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής

(…) Είναι εθνικό θέμα. Είναι και θέμα τουρισμού. Για σκεφτείτε τα ξένα κανάλια κάθε μέρα να λένε ότι η Ελλάδα δεν έχει σιδηρόδρομο.

(…) Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι πριν 5 -10 χρόνια ήταν πιο ασφαλείς. Με μία γραμμή. Αυτή τη στιγμή η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι διπλή, δηλαδή κινούνται σε ανεξάρτητη γραμμή ανόδου – καθόδου, μεγαλύτερη ασφάλεια.

Πρέπει να έχουν οι αρμόδιοι καλύτερη επίβλεψη, συνεχόμενη επίβλεψη, όχι δηλαδή από ένα άτομο. Πρέπει να είναι και δύο και τρία. Ας μειώσουμε και λίγο την ταχύτητα και μέχρι να μπει το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου ας μιλάνε με τα ραδιοτηλέφωνα, με τα VHF, με τα κινητά. Είναι πολύ εύκολο πιστεύω.

(…) Πιστεύω από τη στιγμή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση σε επίπεδο πρωθυπουργού, πρέπει να βγει λευκός καπνός και οι επιβάτες για να συνεχίσουν να έχουν την καθημερινή χρήση του τρένου, να νιώθουν ασφαλείς και όχι να κάνουν το σταυρό τους και λένε “τι θα γίνει τώρα”;».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ