Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
spot_imgspot_imgspot_img

Top 5 This Week

spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Black Friday: Προβληματισμός στην αγορά – Πότε ανοίγει το λιανεμπόριο

Ιδιαίτερα προβληματισμένοι εμφανίζονται οι «μικροί» λιανέμποροι της αγοράς για τα κέρδη που θα προσκομίσουν από την ημέρα της Black Friday, η οποία πέφτει φέτος στις 27 Νοεμβρίου αλλά και από την Cyber Monday, στις 30 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον Βασίλη Κροκίδη, το μεγαλύτερο πρόβλημα της φετονής Black Friday είναι ότι τα περισσότερα «μικρά καταστήματα» δεν διαθέτουν e-shop, και το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο, εξαιτίας του lockdown.

Όπως δήλωσε για την φετινή Black Friday, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε “black out”, ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων».

Επιπλέον, ο κ. Κορκίδης, τόνισε ότι «το διπλό αυτό “market event”, είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της Black Friday και Cyber Monday να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο.

Για την πρόταση να μεταφερθεί η Black Friday, σε μια ημερομηνία που τα καταστήματα θα είναι προσβάσιμα για το κοινό, ο κ. Κορκίδης ξεκαθάρισε: «Η πρόταση για “απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού’” και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για “νέα’” εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων.

ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ -  Καραμπόλα πέντε οχημάτων στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης

Για τα προβλήματα της φετινής Black Friday τόνισε: «Η Black Friday με “προ πανδημίας” τζίρο κοντά στο 1 δισ. ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δισ. ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων».

«Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το “αφεντικό’” είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!», τόνισε ο ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ