Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024
spot_imgspot_imgspot_img

Top 5 This Week

spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καύσιμα: Συνεχίζεται το ράλι τιμών – Ενδεχομένως και νέα αύξηση το Σάββατο

 

Από τις αρχές του πολέμου στην Ουκρανία ζούμε μια περίοδο αβεβαιότητας όσον αφορά τα ενεργειακά προϊόντα, είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων Αττικής Νίκος Παπαγεωργίου.

Οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο γεγονός μπορεί μόνο και μόνο λόγω της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας της αγοράς να εκτοξεύσει τις τιμές. Η ανασφάλεια στο διεθνές πεδίο είναι που αφήνει τα περιθώρια στο να ανέβουν οι τιμές σε απρόσμενα επίπεδα.

Ακόμη και αναλυτές του εξωτερικού δεν μπορούν να δικαιολογήσουν γιατί το πετρέλαιο τύπου μπρεντ έχει προσεγγίσει τα 90 δολάρια το βαρέλι.

Επειδή τα διυλιστήρια τιμολογούν με βάση την ανασφάλεια αυτή σε πεδίο τεσσάρων ημερών για να μπορούν να καλύψουν οποιουσδήποτε κινδύνους παρουσιαστούν, εκεί, υπάρχει ένα περιθώριο κέρδους που έχει να κάνει μόνο μέσα στα διυλιστήρια και έχει να κάνει με την ασφάλεια των διυλιστηρίων όταν διυλίζουν τα προϊόντα και τα προμηθεύουν στις αγορές.

Ένας δεύτερος λόγος είναι ότι έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κόστη των άλλων προϊόντων τα οποία χρησιμοποιούνται στη διύλιση.

Η τιμή της αμόλυβδης πλησιάζει τα δύο ευρώ/λίτρο. Εδώ και δέκα μέρες καταγράφεται στην ελληνική αγορά μια αύξηση η οποία έχει φτάσει πια τα εννέα με δέκα λεπτά το λίτρο μέχρι το τέλος της εβδομάδας, δηλαδή μέχρι την Παρασκευή. Το Σάββατο, ενδεχομένως να δούμε ένα δυο λεπτά ακόμη περισσότερο.

  • Μια μέση τιμή σήμερα που μιλάμε είναι το 1,93 ευρώ/λίτρο για όλη η χώρα, ενδεχομένως να το βρούμε και 1,89 ευρώ/λίτρο στις μεγάλες αστικές πόλεις, αλλά και 2,12  ευρώ/λίτρο στα πιο απομακρυσμένα νησιά.
  • Πρέπει οι καταναλωτές να είναι υποψιασμένοι όταν βλέπουν ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.
  • Σήμερα τα ελληνικά διυλιστήρια βγάζουν από την έξοδο τους το βυτίο με 1,81 ευρώ/λίτρο τη βενζίνη.
ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ -  Ο Τσίπρας ανοίγει το δρόμο στον Πολάκη για επιστροφή στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ

Καταλαβαίνουμε λοιπόν όλοι ότι από το 1,81 και πάνω πρέπει να κερδίσει η εταιρεία χονδρικής πώλησης, το βυτίο το κόστος μεταφοράς, και ο πρατηριούχος. Ας  αναλογιστεί ο καθένας πόσο μπορεί να είναι αυτό το κέρδος, 9 λεπτά, 10 λεπτά, 12 λεπτά, 15 λεπτά.

  • Άρα πρέπει να υπολογίσει σε αυτό το 1,81 και άλλα 10, 12, 14 λεπτά, στην τελική τιμή για να είναι ασφαλής η εκτίμησή μου.
  • Αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, ενδεχομένως να δούμε, πλησιάζοντας το Πάσχα, να φτάνει και τα 2 ευρώ το λίτρο.

Από την έναρξη του πολέμου εμείς οι πρατηριούχοι δεν έχουμε το δικαίωμα να πουλάμε όσο θέλουμε. Εμείς έχουμε επιβολή πλαφόν στο κέρδος μας. Άρα δεν μπορεί να πούμε για κερδοσκοπικά παιχνίδια όσον αφορά στους πρατηριούχους στην εγχώρια αγορά.

  • Τον Δεκέμβριο του 2021, με 80 δολάρια το βαρέλι, η μέση τιμή λιανικής πώλησης στην Ελλάδα ήταν στο 1,74 ευρώ/λίτρο, ενώ σήμερα με 86 δολάρια το βαρέλι, η μέση τιμή πώλησης είναι 1,94 ευρώ/λίτρο.
  • Καταλαβαίνουμε όλοι ότι υπάρχει ένα σφάλμα 20 λεπτών περίπου το οποίο καταλήγει στον καταναλωτή.
  • Αυτό οφείλεται ή στα ελληνικά διυλιστήρια ή στους μεταφορείς οι οποίοι μεταφέρουν το αργό τύπου μπρεντ στα ελληνικά διυλιστήρια για διύλιση, είπε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ