Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024
spot_imgspot_imgspot_img

Top 5 This Week

spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σημαντική ελληνική πατέντα με συντονιστή το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ

Νανοαισθητήρες που πληροφορούν τον οδηγό για τις συνθήκες οδήγησης και την κατάσταση του οδοστρώματοςκαι τον βοηθούν να πραγματοποιήσει μια σειρά ενεργειών κι ελέγχων! Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία και καινοτομία με ελληνικό χρώμα, με το όνομα SAFESTRIP,παρουσιάζεται στις 20 Ιουλίου, σε πραγματικές συνθήκες, στην Αττική Οδό, από τον Τεχνικό Συντονιστή του ευρωπαϊκού έργου, το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ.

Τη Δευτέρα 20 Ιουλίου 2020 ( 10πμ, Holiday Inn AthensAirport) θα πραγματοποιηθεί η τελική εκδήλωση παρουσίασης του SAFESTRIP,  στο ξενοδοχείο HolidayInn, την οποία προλογίζει ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης. Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα γίνει επίδειξη του συστήματος καθώς και  της πρωτοποριακής τεχνολογίας που το έργο εισάγει στον Τομέα των Μεταφορών. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθεί ζωντανή επίδειξη του συστήματος SAFESTRIP σε πραγματικές συνθήκες επί της Αττικής Οδού.

Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/EKETA), συμμετείχε ως Τεχνικός Συντονιστής του Ευρωπαϊκού Ερευνητικού έργου ΗΟRΙΖΟΝ2020  «SAFE STRIP-Safe and greenSensor Technologies for self-explaining and forgivingRoad Interactive» (https://safestrip.eu/). Προϊόν αυτής της συμμετοχής είναι η τεχνολογία SAFESTRIP, μια ελληνική πατέντα η οποία, μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο στατικές και δυναμικές πληροφορίες  που αφορούν το δρόμο, τις περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές συνθήκες στα κινούμενα οχήματα : συντελεστή πρόσφυσης λόγω κατάστασης οδοστρώματος και καιρικών συνθηκών,  όριο ταχύτητας του δρόμου, κυκλοφοριακή συμφόρηση και τυχόν προβλήματα σε εξόδους, επερχόμενα αυτοκίνητα ή τρένα (σε αφύλακτες διαβάσεις), αλλά και δυνατότητα αυτόματης πληρωμής διοδίων (“εικονικά” διόδια) ή αυτόματης πληρωμής στάθμευσης σε πόλη. Η τεχνολογία αυτή, που είναι χαμηλού κόστους,  λειτουργεί είτε τα οχήματα είναι αυτόνομα, είτε εξοπλισμένα με προηγμένα (συνεργατικά ή μη) συστήματα είτε μη εξοπλισμένα. Οι πληροφορίες ασφαλείας συλλέγονται και διαμοιράζονται στα οχήματα μέσω διάταξης μίκρο και νάνο αισθητήρων ενθυλακωμένων σε ειδικά στοιχεία της υποδομής.

ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ -  Φωτιά στη Ρόδο: Πυροσβέστες κοιμήθηκαν στο πάτωμα και τα τραπέζια του πλοίου – Εικόνες ντροπής

Πρόκειται για μια σημαντική βελτίωση της λειτουργίας των Συνεργατικών Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών. Η εκδήλωση θα αναμεταδοθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ (Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης-ΝΠΙΔ), που εδρεύει στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, είναι ο κύριος ερευνητικός φορέας στον τομέα των Μεταφορών στην Ελλάδα, κι από τους σημαντικότερους και πλέον αναγνωρισμένους κόμβους τεχνολογίας και τεχνογνωσίας πανευρωπαϊκά και υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ